Өөрийн дуу хоолойгоо ол…
Хүний хоолойны өнгө, амны хайрцаг нь тухайн хүнийг хэрхэн хүлээж авахад нөлөөлдөг хамгийн чухал зүйлс билээ. Ажлын байран дээр хэлэх үг хэллэгтээ анхаар. Бас өөрийнхөө дуу хоолой ямар сонсогдож байгааг цэгнэ (өөрийнхөө яриаг бичиж аваад дахин дахин сонс). Өөрийнхөө хүч чадал орон зайгаа муу илтгэлээр нураах алдаа бүү гарга.
Бэлтгэл, бэлтгэл, бэлтгэл…
Хүн ярих сэдвээ сайн мэдэж байгаа цагт л өөртөө итгэлтэй ярьдаг. “Ярих зүйлээ сайтар бэлдсэн л бол үгийн сонголтыг чөлөөтэй ашиглаж, бусдад нөлөөлж чаддаг” гэж өндөр албан тушаал хашдаг нэгэн бүсгүй туршлагаасаа хуваалцсан юм. Бэлтгэлтэй байх нь бодит байдлаа мэдэрхэд маш их тусалдаг. Өөртөө итгэлтэйгээр ярь (Энэ бол удирдах албан тушаалтнуудын таалдаг зан чанар. Үүний хажуугаар хувь хүний зан чанараа гайхуулах боломжийг бүү алд).
Сайн удирдагчийг хар, дага…
Үлгэр дуурайлал болсон удирдагчийн үйл хөдлөл, үг хэллэгийг сайтар ажигла. Дараа нь түүнээс суралца. Хүн анхнаасаа л удирдагч болж төрдөггүй. Харин тэд бүтээлч хүмүүсээс улгэр дуурайлал авч, тэдний зан чанаруудаас суралцдаг.
Дотоод энергитэйгээ холбогд.
Олны өмнө гарахдаа гүн амьсгаа ав эсвэл өөрийгөө хамгийн шилдгээр илэрхийлэхэд чинь дөхөм болох ямар нэгэн арга барилаа ол. 20 минутын бясалгал хийсэн ч болно. Ингэснээр чи ухаан санаагаа төвлөрүүлж, мэдрэлийн эд эсээ тайвшруулж чаддаг. Энэ нь хэсэгхэн хугацаанд унтаад сэрэхээс ч илүү их эрч хүчийг өгдөг! Тавхан минутын завсарлага авах нь шинэ санаанууд сэдэхэд чинь тусалж хурлын өрөө РҮҮ эргэж ороод бут авах хүчийг хайрладаг.
Амжилтын төлөө сайхан хувцасла…
Чи хүмүүст ямар сэтгэгдэл төрүүлмээр байна түүгээрээ л хувцасла. Хувцсаар нь угтаж, ухаанаар нь үддэг гэдэг шүү дээ. Хувцаслалт мэргэжилдээ хэр их сэтгэлээсээ ханддаг болохыг илэрхийлэхээс гадна өөрийгөө хэр зэрэг үнэлдэг гэдгийг нь тодорхойлдог. Оффис хувцаслалтын соёл бас өмссөн эзэндээ зохимжтой байх ёстойг үргэлж санах хэрэгтэй.
аад сэрэхээс ч илүү их эрч хүчийг өгдөг! Тавхан минутын завсарлага авах нь шинэ санаанууд сэдэхэд чинь тусалж хурлын өрөө рүү эргэж ороод бут авах хүчийг хайрладаг.
Эмэгтэйлэг байдлаа хадгал.
Чи хэчнээн олон эрчүүдтэй ажилладаг байсан ч эмэгтэйлэг зан чанараа сул тал биш харин давуу тал болгон ашиглаж сурвал амжилт чиний гарт л гэсэн үг. Мэдээж хэрэг ажилдаа хэт их сэтгэл хөдлөлөөр хандаж, эмэгтэй хүний төрөлхийн зан чанараа гаргах нь огт өөр асуудал. Хамт ажилладаг хүмүүсийнхээ талаар хов жив ярих хэрэггүй. Энэ бол ажлын байран дахь хамгийн муу чанар шүү.
Жигд бай.
Бид ажнл дээрээ үргэлж нэг имижийг хадгалж байх ёстой. Бусдад харагдахыг хүсч байгаа имиж чинь сошиал ертөнцийн дүр төрхтэй чннь нийцдэг үү?
Нэг л өдөр дарга чинь фэйсбүүк, жиргээнүүдийг чннь уншина гэдгийг үргэлж санаж яв. Ажил олгогчид итгэл даах хүнтэй л ажиллахыг хүсдэг. Хэрэв чиний фэйсбүүк дээр байгаа зүйл гаргадаг зан байдлаас чинь тэс ондоо хүн бол асуудал үүсч магадгүй.
Биеэ барь!!!
Чи яг ямар ур чадварыг ажил дээрээ гаргаж чадах вэ? Эрчүүдтэй хамтарч ажиллахын тулд эр хүннй зан чанарыг дуурайх гэсний хэрэг байхгүй. Хэтэрхий түрэмгий аашлах эсвэл бусдад нөлөөлөх гэж улайрах ч хэрэггүй. Өөрийн гэсэн мэргэжлнйн арга барьлаа ашиглаж, нөхдөл байдлыг шүүн тунгаасан шийдвэр гаргах нь зүйтэй.
Зугаатай бай!!!
Ямар үед аз жаргалтай, урам зориг дүүрэн, ажилдаа бүрэн автсан байдгаа анзаарч ав. Чи ямар хүмүүстэй хамтран ажиллах дуртай вэ? Чнний сонирхлыг ямар төсөл илүү татдаг вэ? Өөрийн сонирхол, авьяасаа ойлгож мэдрэх нь ажлаа дарамт биш зугаатайгаар ажлаа хийхэд маш их тусалдаг. Өөртөө итгэлтэйгээр ярь (Энэ бол удирдах албан тушаалтнуудын таалдаг зан чанар. Үүний хажуугаар хувь хүний зан чанараа гайхуулах боломжийг бүү алд)
Miss.mn
Э.Намуун